3/5/09

"It's better to get hurt by the truth than to get comfort from a lie"

I read that in the book I'm reading now: The Kiterunner by Khaled Hosseini. So far I read 92 pages, so I'm not gonna say anything more. Just that some sayings actually makes me go: Aaaahhhh *the tender soft voice* instead of AAAAARRRRRRRGHHHHHH *the-I'm-gonna-puke-and-hit-you-while-I'm-doing-it-voice* and make me want to bite my ears off. I also like the finnish saying:

"If you bow in one direction, you show the ass in the other one"

Have you ever felt like a lucky cheese? That's a saying in swedish. If someone's lucky...He is a lucky cheese. Cheezy huh?! Ha ha (are you puking and hitting me?)

3 comments:

  1. Jag varken spyr eller slåss. Jag bara kramar. *kram*

    Apropå citat: Beslutade mig häromdagen för vilket mitt absoluta favoritcitat är:

    "Kvinnor fattar inte exakt vad det innebär att leva i ett patriarkat förrän de kommer upp i fyrtioårsåldern, för då försvinner den erotiska välviljan." (Birgitta Stenberg)

    Lite väl rabiatfeministiskt för vissa, kanske, men om man tänker på vad hon egentligen säger är det genialt. Du, Maria, kommer visserligen alltid vara lika snygg, Maria, så du kommer nog inte behöva oroa dig. Men jag bävar! :)

    ReplyDelete
  2. Oj, blev väldigt många "Maria", där. :)

    ReplyDelete
  3. Say my name, bitch... ha ha ;)

    Jag gillar rabiata kommentarer. I'm all for it. ;)

    Sött sagt, kompis.

    Jag kramar också. Speciellt dig.

    ReplyDelete